maandag 5 april 2021

Ledenvergadering 15 april 2021

Beste democraten,

De verkiezingen voor de Tweede Kamer zijn voor ons zeer succesvol verlopen. We staan er heel goed voor. Ook het ledental heeft landelijk een enorme boost gekregen door de geweldige campagne van Sigrid Kaag. Ook lokaal in Hengelo en Borne zijn er ontwikkelingen waar we jou als lid graag bij betrekken. Het gaat om:

Verkiezingen TK 2021

D66 heeft momenteel 19 zetels in de Tweede Kamer. Volgens de peilingen zouden we na de verkiezingen van 15 – 17 maart op 14 à 15 zetels uitkomen. We zullen de campagne de komende 10 dagen nog een extra zet moeten geven! Hiervoor hebben we nog wat posters en flyers klaarliggen. Die zijn via mij verkrijgbaar. Stuur mij een mailtje, stop flyers bij buren in de bus en hang de poster achter je raam!

Ledenvergadering 15 april 2021

Na onze vorige ledenvergadering van 7 december organiseren we nu een online bijeenkomt op 15 april.

Tijdstip:            donderdag 15 april om 20.00 uur.
Aanmelden:    een half uur voor aanvang van de vergadering zal een link worden gestuurd waarmee de bijeenkomst online kan worden bijgewoond.

De agenda voor de komende ledenvergadering en de notulen van de vorige bijeenkomst ontvang je in een volgende mail, maar de ledenvergadering zal worden gewijd aan de gemeenteraadsverkiezingen van 2022. Ook zal Marleen van Dijk na vele jaren trouwe dienst afscheid nemen van het bestuur.

Verkiezingen GR 2022

Vorige keer hebben een aantal leden zich gemeld voor vijf commissies; de verkiezingscommissie, programmacommissie, lijstadviescommissie, wethoudercommissie en evaluatiecommissie. Dit keer vragen we je of je belangstelling hebt om op de kieslijst te staan. Voel je je aangetrokken tot het raadswerk of wil je als lijstduwer op de kieslijst, dan ontvang ik graag een bericht. Uiteraard is de ledenvergadering een platform waarop je je kunt presenteren. Dit geldt in het bijzonder voor kandidaat-lijsttrekkers.

Fractie

De vergaderingen van de raadsfractie van D66 Hengelo en Borne zijn openbaar. Leden die een bijeenkomst willen bijwonen, hun mening willen geven, of een idee willen inbrengen zijn van harte welkom! Schroom niet; fractie en wethouder staan open voor jouw input en gaan het gesprek graag met je aan. De fractievergaderingen vinden om de week op maandagavond plaats en beginnen om 20.00 uur. Momenteel zijn de vergaderingen online bij te wonen. Wie wil kan mij een mailtje sturen, dan zorg ik dat je tijdig een link krijgt om de bijeenkomst bij te wonen.

Bestuur

Met het aftreden van Marleen van Dijk bestaat het bestuur van D66 Hengelo – Borne uit algemeen lid Ronald Brand en ondergetekende. Zeker met de raadsverkiezingen in het verschiet hebben we nieuwe bestuursleden nodig. Concreet zoeken we een penningmeester, een secretaris en algemene bestuursleden. Heb jij interesse in bestuurswerk en de gemeentepolitiek, dan ontvangen wij graag een mailtje!

Met hartelijke groet namens het bestuur,

Siebe Rossel